NF Veolia pomohl klientům Tísňové péče ŽIVOTa 90
Krátký reportážní videodokument s rozhovory o Tísňové péči ŽIVOTa 90 - moderní asistenční službě, která pomáhá už 28 let osamělým a nemocným seniorům s průměrným věkem 88 let, aby mohli zůstat co nejdéle aktivní, samostatní a v bezpečí svých domovů.
Publicistka Daniela Brůhová zjišťovala, jak služba funguje a jak seniorům pomohla podpora Nadačního fondu Veolia, který se do služby zapojil prostřednictvím svého programu Stále s úsměvem. Vše vysvětluje ředitel a zakladatel ŽIVOTa 90 Jan Lorman a podrobnosti doplňuje Olga Mutlová, manažerka Asistence a Andrea Vandová, koordinátorka provozu Tísňové péče.
Blanka Šrámková, manažerka nadačního programu Stále s úsměvem, k tomu doplňuje: „Pokud jsou senioři osamělí, bez zázemí pečující rodiny, blízkých přátel či pomáhajících sousedů, potřebují pro důstojné životní podmínky mnohdy určitou další podporu. A právě takovouto formu pomoci věnoval Nadační fond Veolia třem konkrétním potřebným pražským seniorům, klientům Tísňové péče ŽIVOTa 90 v době koronavirové pandemie.“
„Naším záměrem byla jak cílená individuální pomoc křehkým osamělým seniorům, tak upozornění na problémy celé této skupiny lidí, kteří chtějí i v pozdním věku zůstat ve svém domácím prostředí, a pro systém sociálních služeb mohou být jejich speciální potřeby mnohdy neznámé a neviditelné," komentuje poskytnutou pomoc Vendula Valentová, ředitelka NF Veolia.