ÚvodProgramyVoda pro Afriku Charitativní projekt přinesl statisíce korun pro zajistění pitné vody na africkém venkově

Charitativní projekt přinesl statisíce korun pro zajistění pitné vody na africkém venkově

Voda pro Afriku

25. ledna 2014 Dary ze čtvrtého ročníku charitativního projektu Voda pro Afriku, který probíhal před Vánoci, dosáhly celkové výše 619 000 korun.

„Z toho 459 000 korun jsme získali z benefičního prodeje čtvrté edice karaf na vodu a dalších 160 000 korun jsme poskytli jako dar za adresáty našich vánočních a novoročních přání na nákup a distribuci kanystrů na pitnou vodu obyvatelům chudého venkova na jihu Etiopie,“ informovala výkonná ředitelka komunikace společnosti Veolia voda Marcela Dvořáková.

Za čtyři ročníky projektu Voda pro Afriku věnoval Nadační fond Veolia a Veolia Voda společnosti Člověk v tísni již více než 1,8 miliónu korun. Tyto peníze pomáhají financovat projekty na podporu vodních zdrojů v Etiopii.

Podle ředitele společnosti Člověk v tísni Šimona Pánka pomáhá projekt Voda pro Afriku realizovaný z prostředků veřejné sbírky Skutečná pomoc lidem, kteří musí putovat pěšky pro vodu i několik kilometrů. Společnost Člověk v tísni proto buduje zdroje pitné vody v etiopských vesnicích, kde je pitná voda vzácností. „Je to skvělý způsob, jak propojit kampaň na kohoutkovou vodu v ČR a tématem vody v Africe a pomoci lidem, kteří by vodovodní kohoutek doma považovali za ten největší luxus,“ dodal Pánek.

Snaha získat pro etiopské venkovany více peněz

„Do jara 2014 vybere společnost Člověk v tísni konkrétní vodní projekt, do něhož bude letošní výtěžek z prodeje karaf na vodu investován,“ sdělil Jan Faltus, koordinátor programu Voda a hygiena ze společnosti Člověk v tísni.

„Letošní 4. edice karaf byla v našem příležitostném e-shopu vyprodána zdaleka nejrychleji, a to i přesto, že cena našich karaf se meziročně zvedla. Za zdražením designových ručně foukaných karaf z křišťálového skla nebylo nic jiného, než snaha získat pro obyvatele vesnic v Etiopii více peněz. Mám radost, že to naši zákazníci pochopili a že zájem o tento typ pomoci spíše s každou další edicí roste. Podobně pozitivní jsou i ohlasy z prodejních míst, ať už se jedná o sociální firmy, nebo fair trade kavárny a restaurace,“ řekl Jan Dolínek, ředitel Nadačního fondu Veolia.

Autor: Renata Rákosová